zondag 10 augustus 2008

Leven als god in...



Hè wat een vervelend leven heb ik toch. Ieder vrij moment dat ik heb kan ik doorbrengen in de geweldige natuur van de Vogezen. Als er vrienden of familie langskomen gaan ze meestal groen van jaloezie weer naar huis.
Deze waterval van Faymont ligt op ongeveer 8 kilometer van mijn huis en is het startpunt van één van mijn favoriete wandelrondjes. In 3 uur beklim je een flinke heuvel met fraai uitzicht als beloning, daarna doorkruis je een spannend beukenbos dat bekend staat om zijn metershoge mierenhopen. Vervolgens wisselen glooiende landerijen, korenvelden en kleine bosjes elkaar af. Uiteindelijk kom je weer in de vallei waar deze waterval stroomt en sluit je de wandeling af met een pittige afdaling. Voor wie deze wandeling wil gaan lopen: Faymont ligt 10 kilometer ten zuiden van het stadje Remiremont in de zuid Vogezen.
De plaatselijke VVV-site: http://www.plombiereslesbains.com/.
(Dit stukje is geschreven door René, die ook een blog bijhoudt voor Grasduinen over zijn leven in Frankrijk en alles wat hij daar in de natuur tegenkomt en meemaakt. Zie: http://www.natuurgek.nl/. )

Geen opmerkingen: