donderdag 30 oktober 2008

De eerste sneeuw



Er werd al dagen over gesproken: er komt sneeuw! Dat is wel gebruikelijk rond deze tijd van het jaar. Maar toch altijd spannend, gaat het komen of wordt het niks?
Het was er, maar heel weinig. En het was ook te warm om lang te blijven liggen. Gelukkig voor de sneeuw en mij voelde onze Sofie zich vanochtend vroeg niet zo lekker. Ze wilde naar buiten. Dus ik hees me uit bed nadat ze een piep van 'onwelzijn' had laten horen, om effe over zeven, deed wat dikke kleren aan en begeleidde mijn arme hondje naar beneden en naar buiten om haar dwars zittende behoefte te doen of om wat gras te eten. En ja hoor: sneeuw! Een voorzichtig laagje wat bijna voor je ogen aan het verdwijnen was, maar het lag er. Dus ik raapte mijn moed bij elkaar, Sofietje liep toch nog een koe te imiteren, maar mijn nog warme bed was toch wel erg aantrekkelijk, en pakte mijn fototoestel.
Naderhand bleek het eigenlijk veel te donker voor mooie foto's. Toch zijn er een paar gelukt. Hierboven de auto, die door het dunne laagje sneeuw een gezichtje had gekregen. En hieronder ons huisje Boris, met het eerste witte hoedje van deze winter.

Geen opmerkingen: